פיאנו דיסק  / פסנתר מכאני / פיאנו פלייר  כל אלו הם שמות לפסנתרים המנגנים עצמאית ללא מגע אדם. זהו ללא ספק החידוש העיקרי והפופולרי כיום בתחום הפסנתרים (שלא השתנו הרבה במאות השנים). שם המוצר פיאנודיסק מתייחס להיסטוריה הלא רחוקה בה נזקקנו לסידי-רום על מנת לקרוא את הקבצים שמפעילים את המערכת. כיום הכל דיגיטלי אבל  השם נשאר.

המערכות השתכללו והמוצר הבסיסי מאפשר נגינה אוטומטית של הפסנתר עפי הקלטה שהוכנה מראש, התוצאה: פסנתר שמנגן לבד, נאמן למקור כולל דינמיקה טבעית וניתן לשליטה חיצונית (בפרמטרים שונים).

המערכת הבסיסית, מגיעה לרוב עם מספר קטעים להשמעה ישירות מהחברה, ולאחר התקנה ארוכה, הפסנתר מוכן לנגינה עצמאית. ניתן גם לקבל מספר תוספות להעשרת החוויה

אם כך מה ניתן לקבל כיום בתוספות אלו?

  • הקלטה – יש לך מוזה?  אתה יכול להשתמש בתוסף מענין במיוחד, המאפשר הקלטה בזמן אמת ושיחזור עתידי של החומר המוקלט בדומה להקלטת אולפן. כמו כן ניתן להקליט אותות מידי MIDI   אל תכנת המחשב האהובה עליכם, ולנגן את הקבצים  מידית בפסנתר. המשמעות היא רבה: ראשית, ניתן לתפוס בזמן אמת את סגנון הנגינה הייחודי שלכם, שנית ניתן להעביר את הקבצים  לכל מקום בעולם ולנגן אותם מידית,על פסנתר אחר ו/או אפילו בסטרימינג (בזמן אמת) בין שני פסנתרים. או לסירוגין להקליט את תפקיד הפסנתר המושלם עליו חלמתם!
  • שליטה מרחוק  – ניתן לחבר את המכשירים למוצרים פופולריים של אפל כגון  אייפד, iPad  או למכשירים הנתמכים במערכת הפעלה של אנדרואיד (סמרטפונים וטבלטים ) במטרה לגרום לאותו מכשיר לשלוט על הפסנתרכיום יש יצרנים שונים המאפשרים נגינה של קבצים מיוחדים דרך נגני מדיה גם לבעלי סמארטפון מבוסס אנדרואיד,  באפשרות מכשירים אלו ניתן לשלוט על התכנה הראשית, ולהפעיל מרחוק את הפסנתר (דרושה גישה רשת אלחוטית WIFI) המידע מועבר אל תוך יחידה מיוחדת בתוך הפסנתר אשר מיתרגמת לפעולה והפסנתר מנגן מידית.
  • שילוב עם תכני וידאו – פיתוח נוסף שמגיע עם המערכת היא בשילוב תכני וידאו כשהתוצאה היא פסנתר המנגן לבד,  בעוד קטעי וידאו מוקרנים על מסך בתיאום מושלם ונותנים תחושה ראליסטית של קונצרט בחדר. את הרחבה זאת מאפשרת ליהנות לא רק מפסנתר המנגן לבד, אלא גם מפס קול המורכב מהרכב/תזמורת/זמר בנוסף לפסנתר המנגן בלייב. לזה ניתן להוסיף  זוג רמקולים המשתלב במבנה הפסנתר ומחופה בתוכו בצורה אלגנטית.
  • אוהבים לשיר? ניתן לחבר מיקרופון ולהשתמש בספריה המגיעה עם המכשיר וליהנות מאפקט הקריוקי, יחד עם הפסנתר או בשילוב של  פסנתר + ליווי המוקלטים מראש.
  • ספריה המערכות מגיעה עם סגנונות מהם ניתן לבחור: מוזיקה קלסית, ג'אז, עיבודים תזמורתיים ,שירי פופ ועוד. מעתה ניתן גם להוריד בקלות קטעי מוזיקה מאתר החברה לפי בחירה אישית, והכל מתוך מחשב עם חיבור רגיל לאינטרנט. ניתן לבצע גם סטרימינג ישיר מאתר החברה למכשיר, ושידור של רצועות שידור קבועות המשתנות לפי בחירה מהאתר. כל מכשיר קורא מספר שונה של פורמטים לפי הגדרת היצרן.

  • אימונים לפסנתר בנוסף ניתן למצוא גם את אפליקציית For Score המאפשרת  לצפות במסך הגדול יחסית של האייפד, עם תרגילים וקטעי פסנתר שהוכנו מראש לקריאת תווים ואימון.

דגם של פיאנודיסק מבוסס אייפד
דגם של פיאנודיסק מבוסס אייפד

טכנולוגיה בת מאות שנים פוגשת בטכנלוגיה ומודרני ובאה לידי ביטוי בכלי אחד

עדכון חשוב:

בשוק קיימות מערכות השונות זו מזו באיכויות ובטכנולוגיה שלהם, ניתן לקבל ללא עלות הצעה וסקירת מוצר כפי שהוא כיום בשוק מתחדש ומרתק!

צור קשר

כתיבת תגובה